Elk ticket heeft een status. Hieronder een korte uitleg van elke mogelijke status in Freshdesk voor features en bugs.


  • Openstaand: we hebben jouw ticket goed ontvangen en kijken er zo snel mogelijk naar.
  • In afwachting van een antwoord: we wachten op extra informatie van jou of hebben een vraag over het ticket.
  • Dit ticket is gesloten: zodra de inhoud van een ticket duidelijk is
  • Te bekijken release: feedback nodig van developers of nog in te plannen
  • Opgenomen release: staat gepland voor een release in de toekomst


Waarom werken we op deze manier?

Bugs & features worden mee ingepland in onze 2-wekelijkse sprints, waarin we zowel bestekvereisten, als features en bugs opleveren. Om transparant te kunnen communiceren over de laatste stand van zaken en de geplande releasedatum van een ticket, hebben we de roadmap opgezet. Je kan hierin meevolgen aan de hand van kleurencodes en verwachte releasedatums. Let wel, dit zijn geen deadlines, maar enkel indicatoren wanneer we denken dat er iets opgeleverd zal worden. Alles hangt af van onze interne capaciteit en de voortgang die we maken, zodat we niet hoeven in te leveren op de kwaliteit.


Statussen in de roadmap zijn:

  • To do: klaar om opgenomen te worden of wachtend op extra input van de klant
  • Gecoped, nog niet ingeschat: de opzet is duidelijk en het ticket staat klaar om ingeschat te worden
  • Gescoped en ingeschat: de opzet is duidelijk en het ticket is ingeschat
  • Gepand: het ticket werd toegevoegd aan een releasedatum
  • Done (aparte tab in roadmap): geeft aan dat je de oplossing hebt getest en goed bevonden. Indien je niet akkoord bent met de oplossing of de oplossing op zich nog problemen geeft dan kan je het ticket terug openen.


Meer weten over de werking van de roadmap?