Feature development
Bij kañooh werken we met stories en epics. Een story is een specifieke vereiste die nodig is om het systeem te verbeteren. Een epic is een verzameling van stories.

In een epic worden stories samengebracht (zie ook dependency graph afbeelding hieronder) Dit schema helpt de juiste verhoudingen en volgorde te bepalen waarin de stories worden ontwikkeld, zodat ze vlot samenkomen in een epic.


De kañooh developers ontwikkelen meerdere stories die samen een epic vormen. Dat gebeurt in meerdere stappen:

  • Developer 1 schrijft code voor een story en test die functioneel met zowel simpletests als Seleniumtesten. Er wordt ook een upgrade path geschreven (van de voorgaande release naar de toekomstige). Daarnaast verifieert de developer of alle coding standaarden gevolgd werden.
  • Developer 2 overloopt de story en doet een Quality Assurance (QA) of kwaliteitsanalyse. Indien er onvolkomenheden in de code blijken te zijn, wordt de story terug naar de eerste developer gestuurd. Als alles in orde is, mag het ticket worden gethemed.
  • Onze themer zorgt ervoor dat alles er netjes uitziet en binnen het kañooh CMS past.
  • Als de story zowel geschreven als gethemed is, komt deze in UAT (User Acceptance Testing). Tijdens UAT wordt het werk getest op functionaliteit en design. Als alles naar behoren blijkt te werken, komt de story in de epic branch terecht.
  • In de Epic branch komen alle afgewerkte stories samen, waarna ze opnieuw aan UAT-testen worden onderheven.


Meer informatie over onze testingprocedures vind je hier terug.


Support driven development
Een story komt vaak tot stand als antwoord op een vraag of suggestie van een klant op onze support service desk. Gaat het om een vraag of een probleem die snel opgelost kunnen worden, dan nemen we deze meteen op. Stel dus al je vragen via helpmij@kanooh.be.


Als we met een kleine ingreep onze klanten tevreden kunnen maken, zullen we dat zeker doen!